Welkom bij Club Physique

Bij Club Physique bieden we je een breed scala aan sportlessen. Wil je afvallen of wil je fit worden en lekker fit blijven? Kom ervaren hoe leuk sporten kan zijn!
Tijdens de diverse lessen werken we keihard aan onze conditie en figuur. Ieder op zijn eigen tempo en niveau. Dat is het unieke van onze workouts op muziek! Of je nu lang niet gesport hebt of je nu een fervent sporter bent, of je dik of dun bent, iedereen zal uitdaging vinden in onze lessen. Geen saaie fitnessapparaten waarop je jezelf moet motiveren, maar oefeningen met uitdagende materialen en veel actie!

Nu ook online-programma Club Physique (Vitaal, Yoga, Bodyshape, Pilates, Bootcamp en Shape Kickboxing) via de link ‘Online training’ op deze site, Facebook of Youtube.

LIVE – programma:

Binnensport

Wil je actie, zweten, springen, dansen en/of werken aan je conditie? Of juist werken aan beheersing, houding, spiertraining, lenigheid, kracht, balans, rust en shape?

Bekijk alle binnensport

Buitensport

Spreekt jou de buitenlucht aan: sporten in de , rust en natuur?
Of wil je buitenlucht, ben je beginnende sporter, houd je vanactie en uitdaging en geniet je graag van de natuur?

Bekijk alle buitensport

Wil je lekker komen sporten, maar weet je niet wat voor jou geschikt is? Kom dan een hele week gratis lessen volgen. Zo kan je uitproberen wat je leuk vindt en ervaren hoe het is om bij Club Physique te sporten. Het team van Club Physique geeft les in ‘Ut Sporthuus’ in Lunteren. Ons professionele en gediplomeerde team geeft afwisselende lessen voor mannen en vrouwen. Ook hebben we een actieve buitensporttak met hardlopen, en bootcamp.

Sporten met professionele begeleiding tegen een scherp tarief. Geen contract met vier weken opzeg termijn.Het kan bij Club Physique!

Meer weten over prijzen en abonnementen?

Flankademhaling: informatie, uitleg en oefening

Ik wil bij deze nog even uitgebreid terugkomen op de flankademhaling. De flankademhaling wordt gebruikt bij de oefeningen waarbij wij onze diepliggende spieren moeten aanspannen.

Zo creëren wij core-stability.

Wat is stabiliteit nou precies?

De stabiliteit van het gewricht is afhankelijk van drie pijlers: 1) de spieren 2) de botten, ligamenten en gewrichtskapsel 3) het zenuwstelsel (aansturingsmechanismen van de spieren). Core-stability is de mate waarin deze drie systemen kunnen samenwerken, zodat ze op een veilige en efficiënte manier krachten kunnen overbrengen. Wanneer dit goed is ontwikkeld is er sprake van een goede stabiliteit. Echter wanneer dit onvoldoende ontwikkeld is kan die op termijn lijden tot blessures. Bovendien zorgt een goede stabiliteit ervoor dat uit andere spiergroepen een hoger rendement gehaald kan worden.

Wetenschappelijk onderzoek en core oefeningen

Uit recent onderzoek is gebleken dat stabilisatie oefeningen van de romp rugklachten kunnen voorkomen bij mensen met chronische lage rugklachten. Bovendien kan een goede stabiliteit helpen tegen hoofdpijn, nekpijn en pijn rondom de bekken en zoals gezegd tegen lage rugklachten. Concluderend; rompstabiliteit is een eenvoudige manier om pijnklachten rondom de wervelkolom te voorkomen.

Uitleg flankademhaling

Ga liggen op je rug. Armen ontspannen langs je lichaam, benen gestrekt laten liggen en laat je voeten naar buiten vallen. Leg de handen op de flanken, richt je aandacht op je handpalmen en adem naar de handen toe.

Met andere woorden: duw als het ware, als je inademt je ribben naar buiten. Als je uitademt komen je ribben weer naar binnen.

Flankademhaling gebruiken bij corespanningsoefeningen

Als je de flankademhaling goed onder de knie hebt, dan kan je deze gaan gebruiken bij de oefeningen waarbij we de diepliggende spieren aanspannen.

Dit gaat als volgt:

Ga liggen op de rug, kantel je bekken zodat je een kleine holling in je rug krijgt. Nu span je je rugspieren aan, zodat ook je rug sterker wordt. Ontspan je hoofd, nek, billen en benen.

Leg je handen tegen de flanken (klein stukje onder de oksels, bij je ribben), adem in en richt je aandacht op je handpalmen en adem naar de handen toe. Bij het uitademen trek je je navel in en probeer je onderbuik in te trekken (vanaf je navel tot aan het schaambot). Laat de onderkant van je buik hard worden. De rug blijft in een holle stand. Het is belangrijk om de spanning op de buik te houden (dwarse buikspieren).

Dus als je weer inademt via de flanken laat je niet de buik los maar hou je de spanning op de buik vast. De moeilijkheid is om de spanning op je buik te houden terwijl je inademt, dit vergt nu eenmaal veel oefening.

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk is en dat iedereen hier mee aan de slag kan. Ik wens jullie hierbij veel succes toe.

Henny

Voor diverse Online Training video’s klik hier
Klik hier voor Youtube video’s
Instapcursus Hardlopen Tijdelijk uitgesteld

Tijdelijk Training Lesrooster

Maandag Ochtend

10.30 – 11.30 Combi les van Freedom Fit (eigen tempo, inspanning en kracht opbouwen), Buikspieren/Rugfit, trainer Andrews,

Locatie Mw. Weber: Vaarkampseweg 8, 6741 LW, Lunteren

Maandag Avond

19.30 – 20.30 Conditie-Shape (verbetering van je conditie en spieren versterken), trainer Andrews,

Locatie Mw. Weber: Vaarkampseweg 8, 6741 LW Lunteren

Dinsdag

19.00 – 20.00 Yoga, docent Saskia,

Locatie Mw. Minks: Oude Arnhemseweg 93, 6741 EG, Lunteren

Woensdag

19.30 – 20.30 Body-shape trainer Henny,

Locatie Mw. Weber: Vaarkampseweg 8, 6741 LW Lunteren

Donderdag

20.00 -21.00 Conditie Mannen (echt voor mannen) trainer Andrews,

Locatie Fam. Sinia, Mielweg 45, 6741 ZW Lunteren

Zaterdag

9.30 – 10.30 Bootcamp (verbetering van je uithoudingsvermogen en kracht), trainer Wilma, verzamelen locatie Uitkijktoren

Locatie Uitkijktoren, Hessenweg , tegenover restaurant Goudberg

Corona-virus: Club Physique tot 1 september dicht!

Beste allen,

De regering heeft vanavond nieuwe maatregelen afgekondigd voor sportclubs. Daar valt Club Physique ook onder. Dit betekent voor nu dat er geen lessen zijn tot 1 september. Dit geldt voor de binnen-activiteiten.

De beslissing is een beslissing van de regering. Het is belangrijk voor ieders gezondheid, dat we de richtlijnen opvolgen. Hopelijk kunnen we op deze manier, zo snel mogelijk weer naar het normale leven terugkeren.

Een vriendelijke groet,

Andrews

Zie ook: Het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus

Samenwerkingen